Režiser
49. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor
»Zakon med možem in ženo prinaša več žalosti kakor veselja.«
– Evripid
Režiser
11. oktober 2013
Mala Drama
Trajanje:
Zgodba o ženi, ki se žrtvuje in umre namesto moža, pa jo po tem razboriti polbog vrne v življenje, je prežeta z ironijo in črnim humorjem. Kljub mitski osnovi zveni presenetljivo sodobno, zlasti v pretanjenem razkrivanju človeških strahov in šibkosti, razlik med spoloma in konfliktov med generacijami, ki se od antičnih časov do danes niso prav veliko spremenili.
Smrt kot tabu tema; šibek, dezorientiran moški, ki v svojem življenju na prvo mesto postavlja moško druženje in zabavo; ženska, ki hočeš nočeš mora biti močna še zanj; generacijski konflikt, v katerem se stari oklepajo življenja in svojih položajev, mladi pa so do njih nestrpni in nespoštljivi; zakonska zveza kot neenakopravna skupnost, v kateri se kažejo nepremostljive razpoke; diktat zabave in alkoholne omame … – Smo res našteli le nekaj elementov iz Evripidove Alkestide ali pa smo samo pogledali naokrog in prepoznali nekatere pereče simptome časa, v katerem živimo?
Darja Dominkuš, Med biti in ne biti (odlomek)
Alkestido sem prevajala leta 1990, o njej pisala leta 1995 in še enkrat leta 2002. Poskušala sem dati perspektivo, v kateri Evripidovo dramo vidim predvsem kot proizvod miturgije; to je termin, ki sem ga uvedla leta 2010. Miturgija (izdelava mitov) je sestavljanje zgodb brez pritiska tabujev, predpisujočih tekstov, vladajočih ideologij: tako so nastajali miti v antiki, v t. i. zgodovinskem obdobju. Zgodbo o Alkestidi je nekdo skup spravil iz različnih elementov, ki jih danes lahko beremo na različne načine: medtem ko to počnemo, nam Evripid kuka čez ramo …
Svetlana Slapšak, Alkestida – dvajset let pozneje (odlomek)
Morda bi morali Evripidovo Alkestido brati v neposredni primerjavi s Sofoklovo Antigono. V prid temu govori več razlogov. Obe igri imata zelo premočrtno junakinjo, tako da premet iz sreče v nesrečo ali narobe doživi pravzaprav glavni moški lik – Admet oziroma Kreon. Evripidovo opozorilo o nujnosti in neizprosnosti smrti iz sklepne zborske pesmi lahko razumemo kot odgovor na Sofoklovo zborsko pesem o človeštvu, ki zmore vse, le zdravila za smrt ne najde. […] Toda Evripidova genialnost je v tem, da njegova komedija na neki način parazitira na tragičnem. Po eni strani igra vključuje značilne komične, celo burleskne prizore […].
Gregor Moder, Alkestida proti Antigoni (odlomek)
Apolon, Admet, Zbor; klavir, vokal
Smrt, Alkestidina služabnica, Alkestida, Zbor; vokal, tolkala
Marko Okorn
Feres, Admetov služabnik, Zbor; bobni, vokal
Herakles, Zbor; kitara, violončelo, klavir, vokal
49. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor
Ostanimo v stiku
Od prejemanja obvestil se lahko kadarkoli odjavite.
Več informacij o politiki varovanja osebnih podatkov SNG Drama Ljubljana je dostopnih na www.drama.si.
Slovensko narodno gledališče
Drama Ljubljana
Erjavčeva 1
1000 Ljubljana
Ob delavnikih
od 14.00 do 20.00,
ob sobotah
od 18.00 do 20.00,
uro pred predstavo
ali drugim dogodkom
2021 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana