Režiserka
50. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor
»Bolezen je nekaj častivrednega … neumen človek je zdrav in navaden, bolezen pa mora narediti človeka plemenitega, pametnega in posebnega.«
– Thomas Mann
Potovanje na mestu v treh dejanjih
Krstna uprizoritev dramatizacije
Režiserka
27. september 2014
Veliki oder SNG Drama Ljubljana
7. november 2014
Slovensko stalno gledališče, Trst
Trajanje:
Mannova Čarobna gora (1924) sodi med tiste najznamenitejše romane dvajsetega stoletja, ki tako za bralce kot za kritike in teoretike vse do danes ohranjajo skrivnostno privlačnost.
Zgodba o mladem inženirju ladjedelništva Hansu Castorpu, ki pride v mondeno višinsko zdravilišče za štirinajst dni obiskat bolnega bratranca, a tam še sam zboli in ostane celih sedem let, je izhodišče za najkompleksnejšo pripoved o stvareh telesa in duha. Vključuje tako idejna in nazorska vprašanja turbulentnega časa z začetka dvajsetega stoletja kot tudi širšo sliko dekadentne družbe, ki se v eskapizmu zaprtega in zavarovanega okolja sanatorija sicer osredotoča na konkretne pljučne bolnike, a razkriva predvsem podobo (tudi našega) bolnega sveta vprašljivih in propadajočih vrednot. Svojevrstni zdraviliški mikrokozmos je Mann prežel z ironijo, obenem pa vnesel vanj poezijo in magičnost poslednjih skrivnosti fizisa, duše in srca, pa tudi kritiko nase osredotočene elite in institucij, ki z negovanjem bolezni kujejo profit.
Čarobna gora se konča z odhodom glavnega junaka na bojišče prve svetovne vojne in tako ponuja tudi svojevrstno izhodišče za razmislek ob stoti obletnici njenega začetka.
Kaj pa Hans Castorp, ta »otrok, ki vzbuja življenju skrbi« (kot pravi njegov tutor Settembrini), sredi te zmede duha in sveta, v suspendiranem času, kot kakšen starodoben »emo-metroseksualec«. Zaradi svoje prostodušnosti, naivnosti in frivolnosti velja za idiota v družbi, ki še vedno dojema cinizem kot višjo obliko intelektualne zavesti. Nima tiste življenjske energije in penetrativne moči, da bi se vzpostavil kot »pravi moški« v »pravem svetu« (»This is a Man’s World« (ur. opomba Moški svet je to)). Vendar se želi učiti. Radoveden je in splet misli ga lahko spravi v ogenj razburjenja, ki potem žari iz njega. Negotov je glede lastnih idej in zelo dojemljiv za ideje drugih. Dojemljiv, sicer ne nujno sugestibilen. Nerodno kompilira tisto, kar pobere od pametnih glav, vseeno pa naredi neko lastno sintezo. V svoji negotovosti, upogljivosti, nerodnosti, naivnosti, smešnosti, v svoji končni pripravljenosti, da si odpre srce, tudi za ceno globoke ranjenosti, Hans Castorp, ki prepusti lastno usodo drugim, poteka svojih misli in čustev ne jemlje samoumevno. In prav to dejstvo lahko naredi iz tega večnega učenca našega učitelja. Bolj kot kdaj prej moramo »pozabiti« čimveč načinov in modelov dojemanja stvari, ker je to edina možnost, da se rešimo iz globalne slepe ulice.
Katarina Pejović, Being Hans Castorp (ur. opomba Biti Hans Castorp) ali komu mar življenjske (ne)dogodivščine »nekega preprostega mladega moža«? (odlomek)
Aljaž Jovanović
Hans Castorp
Romeo Grebenšek
Joachim Ziemßen
Lodovico Settembrini
Leo Naphta
Vladimir Jurc/Aleš Valič
Dvorni svetnik Behrens
Luka Cimprič
Doktor Krokowski
Madame Clawdia Chauchat
Mynheer Pieter Peeperkorn
Gospa Stöhr
Patrizia Jurinčič
Marusja
Gašper Jarni
Paravant
Hermine Kleefeld
Lovro Finžgar
Gospod Albin
Adriatica von Mylendonk
Strežnica
Nataša Barbara Gračner – Župančičeva nagrada Mesto Ljubljana
50. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor
Ostanimo v stiku
Od prejemanja obvestil se lahko kadarkoli odjavite.
Več informacij o politiki varovanja osebnih podatkov SNG Drama Ljubljana je dostopnih na www.drama.si.
Slovensko narodno gledališče
Drama Ljubljana
Erjavčeva 1
1000 Ljubljana
Ob delavnikih
od 14.00 do 20.00,
ob sobotah
od 18.00 do 20.00,
uro pred predstavo
ali drugim dogodkom
2021 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana