Dostopnost
Search
Close this search box.

Ernst Toller

Hinkemann

»Smešen sem, kakor ta čas, tako žalostno smešen, kakor ta čas, v katerem živimo. Ta čas nima duše. Jaz nimam spola. Je tu kaka razlika?«
– Ernst Toller

Naslov izvirnika: Hinkemann, eine Tragödie in drei Akten

Režiser

Marko Čeh

Premiera

26. september 2014

Mala Drama

Trajanje:

95 minut, brez odmora

Nemški ekspresionist Ernst Toller je bil zaradi sodelovanja pri povojni Münchenski republiki svetov (Die Münchner Räterepublik) dolgo časa zaprt; v zaporu je v letih 1920 in 1921 napisal tragedijo v treh dejanjih Hinkemann.
Ivan Hinkemann se je iz prve svetovne vojne vrnil s telesno poškodbo, ki ga je močno prizadela; na bojišču so mu dobesedno odstrelili spolni ud. Vendar pa to ni najhujše, še težje kot dejstvo fizične kastracije je zanj sprejemanje lastne družbene pozicije. Poprej je bil zadovoljen z mislijo na preprosto družinsko življenje, ki bi ga gradila po vojni z Greto, posledice vojne pa so mu izničile mladostne ideale in obenem odprle popolnoma drugačen pogled na svet.
Kdo je Hinkemann? Človek, ki se konfrontira s političnimi idejami in družbenim sistemom ter jih po sokratski dialektični metodi ovrže. Iskalec osebne resnice, sanj in sreče. Tisti, ki se odloči za odpoved vsem ideologijam, saj so ravno te tiste, ki vodijo svet v vojne in revščino. Hinkemann je potemtakem tisti, ki ne verjame v politični diskurz: ko ugotovi, da ta ne zagotavlja osebne sreče, se odloči za življenje po svojem izvirnem prepričanju.

 

Iz gledališkega lista

V skladu z ekspresionizmom, ki je edina avantgardna smer, ki v središče postavlja človeka, ljubezen do sočloveka in ideje resnicoljubnega duha, je Hinkemann pravi junak. Njegova odločitev po vnovičnem vstopu v družbo se v gostilni spremeni v odločitev po vnovični sestavi lastnega življenja. Hinkemann že od začetka drame ni cel, njegova necelovitost, ki je posledica vojne, je vir njegove senzibilnosti, samoizpraševanj, eksistencialnega nemira in tudi iskanja možnosti za nadaljevanje življenja. V prvi verziji Tollerjeve drame ima Hinkemann po prizoru v gostilni namen, da bo naredil samomor, kar pa je dramatik že v drugi verziji opustil. Toller se je s tem odločil za brezkompromisno vztrajanje in za iskanje možnosti novega načina življenja. Morda pa je ravno Hinkemannova necelovitost, iz katere izhajajo njegov humanizem, senzibilnost in novoodkrito zavedanje zmožnosti brezpogojne ljubezni do sočloveka pogoj za novega, povojnega posameznika? Morda je ravno preživetje neopisljivih grozot in zaznamovanost z neizbrisno izkušnjo tisto, kar Hinkemanna spremeni v človeka prihodnosti? Morda je to edina pot resničnega napredka? Potem Hinkemann ni napaka družbe, temveč tisti razsvetljeni posameznik, ki v družbi kljub umanjkanju moči predstavlja vsaj minimalno možnost.
Eva Kraševec, Hinkemann – Napaka ali možnost boljše družbe? (odlomek)

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

PREVAJALEC

Ante Novak

Drama Igralec: Ante Novak | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Eva Kraševec

Drama Igralec: Eva Kraševec | odpri ustvarjalca

SCENOGRAF

Marko Turkuš

Drama Igralec: Marko Turkuš | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Branka Pavlič

Drama Igralec: Branka Pavlič | odpri ustvarjalca

SKLADATELJ

Branko Rožman

Drama Igralec: Branko Rožman | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Tatjana Stanič

Drama Igralec: Tatjana Stanič | odpri ustvarjalca

OBLIKOVALEC LUČI

Vlado Glavan

Drama Igralec: Vlado Glavan | odpri ustvarjalca

ASISTENTKA DRAMATURGINJE

Anja Pirnat

Drama Igralec: Anja Pirnat | odpri ustvarjalca

Festivali

2015

50. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor

Iz medijev

TV Slovenija 1, Odmevi, 26. september 2014, Teja D. Kunst

Premiera tragedije Hinkemann v Drami

Prikaži vseSkrij

Podpornik

Zapri