Dostopnost

Lara Jankovič, Simona Semenič, Zijah A. Sokolović

Kot jaz

Igra in poje Lara Jankovič
Režija Zijah A. Sokolović
Asistentka režije Simona Semenič
Dramaturgija Amelia Kraigher
Prepesnitev Tomaž Letnar, Janez Menart (Harmonikar)
Harmonika Marko Brdnik

Ideja za predstavo Kot jaz, prvi avtorski projekt igralke Lare Jankovič, je zorela vrsto let. Jankovičevo, ki je leta 2004 kot šansonjerka debitirala s CD ploščo Pred vami stojim gola, je že v času študija na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo prevzela nenavadna, nasprotij polna življenjska usoda slovite zvezde francoskega šansona Edith Piaf, ki je pri šestnajstih zapustila očeta, da bi postala ulična pevka v Parizu. Danes se je spominjamo kot največje francoske pevke vseh časov. Celovečerna monodrama odslikuje vzpone in vratolomne padce slavne Francozinje, premešane z intimnimi izpovedmi pripovedovalke/igralke/oboževalke. Vodilo skozi pripoved je ljubezen v vseh pojavnih oblikah in tako so izbrani tudi songi. Šansone je posebej za to predstavo iz francoščine prepesnil Tomaž Letnar, njihovo glasbeno priredbo in aranžmaje pa podpisuje harmonikar Janez Dovč, ki igralko na nastopih spremlja v živo.

Kot jaz je režiral Zijah A. Sokolović, eden največjih mojstrov monodramskih uprizoritev, prepoznaven po iskrenih interpretacijah in svojski poetiki. Njegova najbolj znana monodrama Glumac…je glumac…je glumac, ki je na odrih že dvajset let, je prevedena v šest jezikov, uprizarja pa jo trinajst igralcev v dvajsetih državah sveta.

Igralka in šansonjerka Lara P. Jankovič je za svoje ustvarjanje dobila nekaj odmevnih nagrad. Za delo na gledališkem področju je prejela Borštnikovo nagrado za mlado igralko, Zlato paličico (nagrado festivala igranih gledaliških predstav za otroke in mladino) in Nagrado Združenja dramskih umetnikov Slovenije, na festivalu šanson pa je za skladbo ‘Kabaret brez skrbi’ prejela nagrado za najboljšo glasbo.

Po biografiji Edith Piaf Simone Berteaut in z mislijo na igralko in šansonjerko Laro Jankovič je nastala predloga za predstavo Kot jaz. Celovečerna monodrama se sprehodi skoz izbrane postaje burnega življenja te velike dive francoskega šansona. Za kar najbolj razgiban prikaz njenih nena(va)dnih vzponov in padcev v različnih ustvarjalnih obdobjih pa dramaturgija predstave sledi preverjeni logiki bliskovitih preobratov. Dinamična zgodba, pripoved, ki gledalca največkrat nagovori na čustveni ravni, se obenem preliva in celo do nerazpoznavnosti premeš(č)a z intimnimi zgodbami igralke, pevke, oboževalke, pripovedovalke, ki nam jo podaja, v posameznih detajlih pa se bo lahko prepoznal vsak gledalec. Monodrama z vloženimi songi in glasbeno spremljavo v živo se vpisuje v žanr t. i. glasbenega gledališča, ki je na naših odrih zelo redko zastopan, saj predstavlja enega najtežjih igralskih in pevskih izzivov. Na projekt se igralka (ena najprepoznavnejših obrazov umetniškega ansambla SNG Nova Gorica, pa tudi širše) pripravlja že več let, saj ji je »pariški slavček«, kot so ljubkovalno imenovali Edith Piaf, zlezel pod kožo že v času študija.
Šansone je posebej za to predstavo iz francoščine prepesnil Tomaž Letnar, njihovo glasbeno priredbo in aranžmaje pa podpisuje harmonikar Marko Brdnik, ki igralko na nastopih spremlja v živo. Rdeča nit predstave je ljubezen v vseh mogočih agregatnih stanjih in takšni so tudi izbrani songi (večinoma manj popularni, zato ponujajo tudi več možnosti za nove avtorske reiterpretacije, nekateri bodo celo prvič izvedeni v slovenščini). Skozi igro, petje, močno prezenco in nezgrešljiv temperament interpretinje Lare Jankovič se je ob pomoči režiserja, enega največjih mojstrov monodramskih nastopov, Zijaha A. Sokolovića na novo izpisala zgodba, ki je v celoti zavezana francoskemu espritu, ljubezenskim napevom in »igri srca«.

Amelia Kraigher

Edith Piaf. Kot majhen vrabček je priletela v moje življenje in tam tudi ostala. Globoko vkoreninjena v meni z velikim srcem, ki bije še danes. Kot velika iskalka ljubezni. Znala je tvegat čeprav je vedela, da lahko izgubi. In znala je zgubljat. Šla je v vse skrajne in uničujoče situacije, pretvorila jih je v šanson in ga živela. Polna volje do življenja se je vedno dvignila iz pepela in upala naprej. Nikoli se ni predala. Tudi, ko jo je telo izdalo, se je njena pesem še vedno kot hvalnica dvigala v nebo. Še danes jo slišim in ko mi je najbolj hudo mi pomaga živeti naprej. Ona. Mali vrabček z velikim srcem.
Lara

Zapri