Režiser
Drama Eurokontext.sk 2017, mednarodni gledališki festival Slovaškega narodnega gledališča, Bratislava, Slovaška
Divja komedija o zlobi in pohlepu
Režiser
30. januar 2016
Veliki oder
Trajanje:
Škandal, ki je leta 1896 ob premieri Kralja Ubuja komaj triindvajsetletnega Alfreda Jarryja razdelil občinstvo, je nepričakovano napovedal dogajanje v dvajsetem in očitno tudi v enaindvajsetem stoletju, tako na področju umetnosti kot v družbenem življenju. V umetnosti je Kralj Ubu napovedal avantgardne tokove, ki so pometli s tradicionalnimi oblikami, tako nadrealizem, dadaizem kot celo dramo in gledališče absurda in poznejši ludizem. Družbi pa je napovedal pohod pohlepa in brezobzirno morijo. Vse to v obliki objestne in obešenjaške igre z obilico črnega humorja in brez vsakršnih zadržkov.
Brezobzirni, pohlepni, pogoltni in v resnici strahopetni Ata Ubu, ki ga k divjaškemu prevzemu oblasti in k še bolj okrutnemu totalitarnemu vladanju spodbuja njegova žena, Mama Ubu, parodirana različica Lady Macbeth, vzbuja obilo aluzij. Lahko bi celo rekli, da ima vsak čas svojega kralja Ubuja.
Že sama izbira dramskega teksta, ki je poleg premnogih oznak dobil tudi svoje mesto kot podoba napada na samozadostnost buržoazije, se nujno sreča z vprašanjem šokantnosti principov, ki jih uporablja to približno sto dvajset let staro besedilo, ki je ob svojem nastanku osupnilo in razvnelo občinstvo. Kljub temu, da izbira besed (kot je npr. »merdre« − v prevodu Primoža Viteza »ždrek«) nima več takega vpliva na današnje gledalce, je specifika in edinstvenost Ubujeve šokantnosti/revolucionarnosti ravno v tem, da ne vzpostavlja direktne kritike sprevržene logike človeštva, temveč na njej temelji ter nanjo prisega z vsem srcem. Prav s tem, ko izhaja iz te sprevržene logike, jo postavlja pod vprašaj. Kralj Ubu je kot figura lahko problematičen le, če v knjigi dram sam leži na polici, takoj ko pa zaživi na odru, se s to gesto izpostavi očem ljudi, ki s svoje distance prepoznajo in umestijo njegove principe v njim znano življenje.
Katja Markič, Princip UBU ali človek od fašizma do fetišizma (odlomek)
Jernej Šugman – nagrada Mladena Crnobrnje Gumbka – glavna nagrada za moško vlogo (Dnevi satire Fadila Hadžića)
Boris Mihalj – posebno priznanje za avtorstvo sklepnega monologa v uprizoritvi (Dnevi satire Fadila Hadžića)
Zlati lovorjev venec za najboljšo uprizoritev (MESS)
Jernej Lorenci – Zlati lovorjev venec za najboljšo režijo (MESS)
Jernej Šugman – Zlati lovorjev venec za najboljšo igralsko stvaritev (MESS)
Jernej Šugman – Borštnikova nagrada za igro
Borštnikova nagrada za kolektivno avtorsko idejo celostnega oblikovanja odmora
Drama Eurokontext.sk 2017, mednarodni gledališki festival Slovaškega narodnega gledališča, Bratislava, Slovaška
40. Dnevi satire Fadila Hadžića
56. Mednarodni gledališki festival MESS, Sarajevo, Bosna in Hercegovina
51. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor
Ostanimo v stiku
Od prejemanja obvestil se lahko kadarkoli odjavite.
Več informacij o politiki varovanja osebnih podatkov SNG Drama Ljubljana je dostopnih na www.drama.si.
Slovensko narodno gledališče
Drama Ljubljana
Erjavčeva 1
1000 Ljubljana
Ob delavnikih
od 14.00 do 20.00,
ob sobotah
od 18.00 do 20.00,
uro pred predstavo
ali drugim dogodkom
2021 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana